Chiang Mai, Pai en Bangkok verkennen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Myrna Velden - WaarBenJij.nu Chiang Mai, Pai en Bangkok verkennen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Myrna Velden - WaarBenJij.nu

Chiang Mai, Pai en Bangkok verkennen

Blijf op de hoogte en volg Myrna

22 Mei 2015 | Thailand, Bangkok

Op dit moment is het hier half 4 s'nachts en zitten we ergens, omringd door bloeddorstige muggen, aan een haven te wachten op een boot die waarschijnlijk om 7 uur gaat. Tja een mooier moment om een reisverhaal te schrijven is er niet, al zeg ik het zelf.

Vanuit Laos zijn we naar Chiang Mai, Thailand gegaan. Milou en ik werden vergezeld door Sam, een Engelsman die we tijdens de Gibbon Experience ontmoet hebben en dezelfde kant op reist. Chiang Mai vind ik een leuke, nog overzichtelijke stad. We zaten in leuk hostel, met zwembad. In Chiang Mai hebben we een grote avondmarkt bezocht waar ze allerlei leuke souvinirs verkochten. Ook hebben we de Wat Phradat Doi Suthep tempel bezocht, deze tempel trekt vooral veel Aziatische toeristen, ik voelde me hier 'aangestaard', door mijn lengte, huids- en haarkleur. In tegenstelling tot Sam en Milou die beide wat donkerder en kleiner zijn. In de tempel heb ik voor het eerst gemediteerd, iets waar ik niet helemaal de concentratie voor kon vinden, maar toch wel leuk en ontspannend was om hier te doen. Naast de tempel hebben we ook kennis gemaakt met het nachtleven van Chiang Mai. Ook hebben we een Thaise kookcursus gedaan, dit was echt onwijs leuk omdat we op deze manier kennis maakte met verschillende Thaise gerechten en weten we nu (zo ongeveer) wat er in gaat en hoe het bereid wordt. Het eten in Thailand vind ik erg goed! Voor een prikkie kun je de lekkerste Thaise gerechten eten zoals curry's, kip cashew, pad Thai, etc. Daarnaast is al het fruit en de smoothies die ze hiervan maken echt een feest. Gelukkig kun je naast rijst als ontbijt ook gewoon ontbijten met vers fruit, musli en yogurt. Om al dat lekkere eten te compenseren brengen we af en toe ook een bezoekje aan de sportschool, heerlijk is dat want de ruimtes zijn lekker koel en de douches en grote kleedkamers met fohn zijn echt even lekker.

Vanuit Chiang Mai zijn we met een minibusje naar Pai gegaan. Dit is een klein hippie dorpje met een relaxte sfeer. Hier lopen ook de doorgewinterde backpackers, met baard, tattoos, dreadlocks en de vreselijk lelijke los zittende chill broeken met olifantenprint. Nee, ik voel me nog niet helemaal een backpacker en denk dat dat ook niet gaat gebeuren. Ik moet nog wennen van het leven uit 1 backpack, het enige voordeel is dat ik er nu niet lang over na hoef denken wat ik vanavond eens zou aantrekken, tja want de keuze is niet reuze. In Pai hebben we onszelf dan ook een beetje verwend, ik heb een pedicure genomen en Milou een manicure. Heeeerlijk en mijn voetjes zagen er weer wat mooier uit. Maar we hebben naast de beautysalon ook andee dingen gezien hoor van Pai, zo hebben we een dagje een scooterje gehuurd en zijn we lekker gaan touren naar onder andere een watervalletje en de Pai Canyon. Vanuit Pai zijn we weer terug gegaan naar Chiang Mai, hier hebben we nog de zondag markt mee gepakt en hebik een shirtje van maar liefst 80baht, dat is zo'n 2 euro gescoord. Woehoee eindelijk iets nieuws om aan te trekken.

De volgende dag zijn we met het vliegtuig naar Bangkok gegaan. Een grote en echt toeristische stad, ook hier staan heel veel marktkraampjes langs de weg en de verkopers zij hard aan het roepen en vervelend aan het doen om iets aan je te verkopen. We hebben in Bangkok 3 Engelse meiden ontmoet om een avondje te gaan kijken en stappen op Koh San Road, dit is 1 van de places to be voor backpackers en andere toeristen. Hier hebben we kennis gemaakt met de bekende buckets, dit zijn emmertjes met mix drankjes.
Ook hebben we in Bangkok the floating market gezien, dit was leuk om te zien maar veel te toeristisch. De minder bekende floating markets in het weekend schijnen wat leuker te zijn, omdat dat nog niet zo toeristisch opgezet is. Ook hebben we een halve dag besteed aan het verlengen van ons Thaise visa, omdat we met de bus Thailand zijn ingekomen kregen we een visa voor slechts 15 dagen en we willen toch iets langer blijven. Het gebouw waarin het immigratiebureau gevestigd was bleek een heus voedselparadijs, hier hebbben we dan ook onbekendere Thaise gerechtjes geprobeerd. Dit maakte het wachten op ons visa wat minder erg. Aan het einde van de dag zijn we naar een grote shoppingmall geweest waar we voornamelijk rond gekeken hebben en zijn we, een echte must do in Bangkok, naar de bioscoop geweest. Dat leek ons toch een beter idee dan de pingpong shows (seksshows met ladyboys) die alle tuktuk chauffeurs je hier willen aansmeren. Onze laatste dag in Bangkok hebben we het mooie grand palace bezocht, ook hier weer bussen vol met Aziatische toeristen, net een olifantenkudde die iedereen omver lopen en overal foto's van maken. Daarnaast hebben we ook het iets minder bekende Kho Wat (met de enorm grote liggende boeddha) bezocht, gelukkig hier een stuk minder last van al die toeristen.

En nu ontvluchten we de steden en zijn onderweg naar Koh Tao, een eiland waar je prachtig schijnt te kunnen snorkelen en duiken. Het eiland is dichtbij Koh Phanghan wat onze volgende bestemming wordt voor de halfmoon party.

Inmiddels raak ik steeds meer gewend aan het vrije backpackleven hier, waar we eigenlijk per dag bekijken wat we de volgende dag gaan doen. We proberen enigszinds de groffe planning aan te houden maar dit lukt niet helemaal omdat je ook weer van anderen leuke tips krijgt en dingen hoort over de must en de don't do's.

Inmiddels begint het licht te worden, het is kwart voor 6 en hoef ik me dus nog maar een ruim uur te vermaken hier. Ik heb veel zin om heerlijk bij te slapen op Koh Tao. Maar voordat het zover is moeten we nog een paar uur met de boot. Kan niet wachten!

Dikke kus xxxxx



  • 22 Mei 2015 - 09:22

    Kim:

    Lieve Myrna, leuk verslagje! Hahaha oh vreselijk dat ze je dan zo aanstaren, net een toeristische attractie;-) gaaf die kookcursus.. En chill dat je toch nog lekker een sportschooltje kan bezoeken af en toe:-)! Buckets, dat klinkt als lekker veel alcohol, al dronken geweest;-)? Nu lekker uitrustten en koh tao, ben benieuwd hoe het daar is! Erik en ik gaan natuurlijk ook daarheen! Dikke kus Kim

  • 22 Mei 2015 - 10:15

    Tom:

    Super leuk verslag weer ! Die drankjes uit die buckets moet je maar onthouden dan kunnen we dat in NL is over gaan doen haha. Veel plezier op de halfmoonparty ! Maar dat zal wel lukken denk ik zo :D Xx Tamme

  • 22 Mei 2015 - 10:49

    Lizzy:

    Leuk weer, Myrnie! Ik moest echt lachen over jullie mani en pedi, backpacken met een luxe randje is het gewoon, en ff die-hard geshopt hey...! Ik ben ook echt zoooo benieuwd naar de halfmoonparty, daar ben ik we errugl jaloers op. Net als je buckets! Hihi. Geniet lekker op Koh Tao, enjoy. Dikke vette kus xxxxxx

  • 23 Mei 2015 - 10:44

    Marijke:

    Lieve Myrna, Heerlijk he backpacken, lekker vrij en je heb weer veel beleefd!
    en wie weet kom je straks ook thuis met dreadlocks en zo`n veel te grote chill broek met olifanten print!
    Veel plezier op de mooie eilandjes!
    xxx Van je paps en mams.

  • 23 Mei 2015 - 13:29

    Barry:

    Mooi verhaaltje Myrnie!

  • 24 Mei 2015 - 10:07

    Marsha:

    Hallo lievert! Wat geweldig dit lezen! Wat maak je toch gave leuke en grappige dingen mee!
    Genieten hé mop! ❤

  • 24 Mei 2015 - 17:43

    Corine:

    Haaay lieverd! Wat een hoop dingen hebben jullie alweer gedaan! Super leuk! Nou idd ik zie jou nog wel met dreadlocks terug komen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrna

Actief sinds 30 Juli 2012
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 8338

Voorgaande reizen:

05 Mei 2015 - 01 Oktober 2015

Backpacken in Zuidoost Azië

Landen bezocht: