Het Zuiden van Thailand en Maleisie - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Myrna Velden - WaarBenJij.nu Het Zuiden van Thailand en Maleisie - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Myrna Velden - WaarBenJij.nu

Het Zuiden van Thailand en Maleisie

Blijf op de hoogte en volg Myrna

19 Juni 2015 | Thailand, Bangkok

22 mei, eindelijk op de mooie eilanden van Thailand.
Het eerste eiland wat we bezocht hebben is Koh Tao. Hier hadden we een super leuke soort bungalow aan het strand. Op dit eiland hebben we een discorvery duik gedaan, wat inhield dat we 2 keer het water ingingen om te duiken. Het duiken zelf was een super leuke ervaring, maar wellicht zijn Milou en ik een beetje verwend op Curacao, want daar was het duiken vele malen mooier en kleurrijker. Verder hebben we op Koh Tao leuke avondjes gehad aan de barretjes aan het strand en bij een, jawel, Lady boy show, wat eigenlijke allemaal slechte playbackacts waren, maar wel hilarisch om te zien.
Na Koh Tao zijn we naar Koh Phangan gegaan, het eiland van de full - half - black - noemhetmaarop - moonparty's.
Wat ons verbaasde was dat er aangekomen bij ons hostel, bijna geen toerist/backpacker te bekennen was. Het is low-seison zeiden de mensen die bij het hostel werken. Ondanks dat hebben we ons toch vermaakt hier, we hebben een scootertje gehuurd en hebben een aantal mooie strandjes gezien. Het rijden op de scooter is best wennen, ik ben niet echt ervaren in het scooter rijden, en dan rijden ze ook nog eens links. Ook hebben we gemerkt dat wij niet veel geluk hebben als we scooter gaan rijden, elke keer komen we in een stortbui terecht, zo ook deze keer.. De party die wij bezocht hebben op Koh Phangan was de halfmoon party, we startten met een pre party bij een hostel met meer mensen en hier hebben onszelf en elkaar geschminkt in de bekende neonkleuren. Op de halfmoonparty zelf waren gelukkig veel mensen afgekomen. Het doel van iedereen was geloof ik: zo dronken mogelijk worden. De meeste waren al ladderzat bij aankomst. Toch was het een super gaaf feest om mee te maken met veel vuur, entertainment en buckets.
De volgende dag was ook voor ons een brak dagje, we moesten namelijk op tijd de boot, vervolgens een minivan en daarna de bus hebben om naar Koa Sok te gaan. Aangekomen in ons hutje op palen, bij een lief vrouwtje die erg goed kon koken, waren we na het eten erg verrotjes en zijn we gaan slapen.

De volgende dag gingen we mee naar de 2 daagse tour naar het National park van Koa Sok. We hadden een gezellige groep en een nog gezelligere gids, Chu, die alleen maar grapjes aan het maken was. Tijdens de tour hebben we verschillende boot safari's gedaan en hebben we stukjes gehiked. Ook hebben we grotten bezocht, eentje was een grot met water en dat betekende zwemmen. Daar hebben we ook onwijs grote kikkers, grote spinnen en vleermuizen gespot. Tijdens de tour sliepen we in een floating hutje, op een groot meer. De wc was een uitdaging omdat we daarvoor ook wat vlonders over moesten en ook nog een trap op. Maar het slapen in het hutje was wel super uniek, midden in de natuur. Blijkbaar had het s'nachts ook aardig hard gestormd.. maar hier zijn Milou en ik beiden doorheen geslapen... Heeerlijk!
Na deze natuur ervaring was het de hoogste tijd voor weer wat eilanden, in het Zuiden hebben we Koh Phi Phi en Koh Lanta bezocht. Op Koh Phi Phi waren s'avonds leuke vuurshows en kleine feestjes. Daar hebben we ook een boot tour gedaan. We zaten op de boot met 2 Chinese en 2 Thaise meisjes, waarvan er 3 niet konden zwemmen. Voor ons is het zo normaal om te kunnen zwemmen dat je er niet bij stil staat dat hun het gewoon niet allemaal kunnen en afhankelijk zijn van reddingsvesten tijdens het snorkelen. Tijdens deze boottocht hebben we ook nog een aantal mooie stranden gezien. Op Koh Phi Phi hebben we onszelf ook laten verwennen met een Thaise massage, waar we in de raarste houdingen moesten gaan zitten. Ook viel het hete spul wat ze gebruikten ook niet helemaal mee op mn rug die verbrand was tijdens het snorkelen, volgende keer toch maar een tshirtje aan!
Op Koh Lanta was het erg rustig, er was gewoon best veel gesloten. Maar zo hadden Milou en ik wel de strandjes voor onszelf die we bezochten met de scooter. In de avond hebben we ons kunnen aansluiten bij aantal, voornamelijk Europese mannen die hier wonen en die een verjaardag vierden. Helaas heb ik op Koh Lanta een voedselvergiftiging opgelopen en zij we een dagje later dan gepland verder gereisd naar Maleisie. Voor Milou was dit ook geen geluksdag omdat haar telefoon in de zee terrecht was gekomen en deze er uiteindelijk mee kapte. Ik denk dat dit soort dingen er een beetje bij horen.
De volgende dag dus naar Maleisie, Penang, gereisd. Dit was een ontzettend lange reisdag met een buschauffeur die abnormaal hard en gevaarlijk reed. We waren blij dat we ongedeerd in Penang aankwamen. In Penang zijn we 1 dag gebleven. Wat me meteen opviel was dat de mensen in Maleisie onwijs vriendelijk zijn. Dit komt misschien ook omdat het communiceren met hen gewoon makkelijker gaat omdat de meesten erg goed Engels spreken. Maleisie is een Engelse kolonie geweest, dus vandaar. Ook zie je dit terug in alle theetjes en taartjes in Maleisie. Verder is het eten in Maleisie ook weer anders dan in Thailand. Helaas wat minder yogurt en fruit maar wel weer andere dingen, zoals een bananaleaf meal (maaltijd op bananenblad) het bananenblad zorgt er blijkbaar voor dat het eten nog beter ruikt en smaakt, ik vond het er vooral leuk uitzien en het was zeker wel lekker.
In Maleisie hebben we ook de Cameron Highlands bezocht. Een hoger gelegen gebied met een perfecte temperatuur voor thee plantages. Eigenlijk vond ik het maar koud hier, 19 graden is namelijk erg koud als je vanuit ruim 30 graden komt. Ook regende het hier veel, tja het deed me toch een beetje aan Nederland denken. Maar desalniettemin, de theeplantages waren echt super mooi om te zien. Ook hebben we een hike tochtje gedaan en de natuur was echt super mooi, sprookjesachtig zelfs.
Vanuit 'de kou' zijn we maar snel weer de warmte op gaan zoeken. Helaas was Milou haar laatste week alweer aangebroken en moest natuurlijk nog even goed bij bruinen op de Perhentian Islands, wij zijn naar het kleine eiland gegaan (Kecil). Het is een klein eiland en er is naast snorkelen, zonnen en duiken niet veel te doen maar heerlijk om even te relaxen. Dit hebben we dan ook zeker gedaan. De snorkeltrip die we hier deden was super mooi, we hebben oa kleine haaien en schildpadden gezien. Op dit eiland was het trouwens vol met Maleisiche toeristen, die deze week vakantie hebben. En die toch allemaal wel even wilden kletsen met een paar blanke meiden. Ook zijn we een karaokebarretje ingedoken en hebben op ons best Barbie Girl gezongen, ach we kregen uiteraard een luid applaus van het publiek.

Na ons eiland avontuur gingen we naar de laatste bestemming voor Milou, Kuala Lumpur. Wat een stad is dit, met veel contrasten tussen echt Aziatisch uitziende huisjes maar ook de onwijs grote gebouwen en natuurlijk de shopping malls. Die laatste hebben we dan ook uitgebreid bekeken van binnen. In 1 van de shopping malls zit zelfs een achtbaan. Uiteraard moesten we ook even een filmpje mee pikken in 1 van de bioscopen in de shopping malls. Bij oa zoenscenes word het beeld even wazig gemaakt, en een opgedtoken middelvinger op zie je ook niet. Maar als er iemand een kogel door het hoofd krijgt zie je dit weer wel.. beetje een vreemde gewaarwording, maar we hebben genoten van het filmpje. Verder hebben we China town bezocht waar ze maar al te graag dingen willen verkopen, Milou ging toch naar huis dus die heeft hier lekker kunnen shoppen. Ik zelf heb alweer meer gekocht dan de bedoeling was.. maar goed.
De laatste avond van Milou hebben we een cocktailtje genuttigd op ons dakterras. De volgende dag was toch wel heel raar, Milou vertrok vroeg en na 6 weken samen voelde ik me toch best een beetje alleen. Met toch wel een knoop in mn maag ben ik verder gereisd naar Melaka. Al gauw ontmoette ik daar andere backpackers en vanuit het hostel werden food tours georganiseerd, wat erg gezellig was. Daarnaast zijn we naar plekjes gegaan waar je normaal niet zo gauw heen zou gaan. Verder heb ik in Melaka, samen met 2 Duitse mensen een fietstourtje gedaan en hebben we oa een moskee bezocht.

Nu ben ik alweer onderweg naar mn volgende bestemming: Bali! Ik heb er super veel zin in en ben erg benieuwd wat Bali te bieden heeft. Ik ga in ieder geval leren surfen! Wordt vervolgd...

Heel veel liefs, Myrna

• 21 Juni 2015 - 15:16

Annemiek:

Wat een avontuurlijk verhaal weer. Wordt van je verhaal helemaal vrolijk. Wat een leuke activiteiten en bezienswaardigheden heb je al gezien en veel mensen ontmoet. Heel veel plezier op Bali!!

• 24 Juni 2015 - 14:09

Barry:

Mooi verhaal weer Myrna!

• 24 Juni 2015 - 20:58

Marijke:

Milou is alweer een week weg, jullie hebben veel samen gedaan en beleefd, de eerste dag alleen was wennen voor je, maar ondertussen naar Bali en Java gaan surfen, avontuurlijk alleen verder! En je geniet, en wat een prachtige foto's! Trots!...enne ook wel een klein beetje jaloers hoor, haha!

• 01 Juli 2015 - 09:53

Gonny:

Wouw Myrn! Wat kan jij schrijven zeg! Heel erg leuk om te lezen. De tijd met Milou is omgevlogen. Aan de foto's te zien is het op Bali een en al genieten! Ik kijk uit naar je volgende verhaal!;) Trots op jou!! Dikke kus!

• 02 Juli 2015 - 20:12

Desiree:

Heej,
    Zoo wat een verhaal! Echt super gaaf hoe jij dit weer allemaal voor elkaar krijgt. Zo veel vrijheid en je mag lekker bepalen wat jij wil gaan doen.
    Zo te horen lijkt malaisie wel een beetje op sri lanka, ook met die thee plantage.
    Echt super leuk om te lezen en ben weer benieuwd naar je andere verhalen.
    Groetjes xxx