Let's Go! - Reisverslag uit Honselersdijk, Nederland van Myrna Velden - WaarBenJij.nu Let's Go! - Reisverslag uit Honselersdijk, Nederland van Myrna Velden - WaarBenJij.nu

Let's Go!

Blijf op de hoogte en volg Myrna

02 Mei 2015 | Nederland, Honselersdijk

Na mijn avontuur op dushi Korsou is het tijd voor een nieuw, (en ik denk) nog groter avontuur. Namelijk backpacken in Zuidoost Azië. Na Curaçao wist ik zeker dat ik na mijn studie weer weg wilde voor langere tijd, en dan backpacken. En nu is het moment bijna daar, EINDELIJK! dinsdag ga ik de lucht in… op naar Azië.

Ik start samen met Milou, wat na ons Curaçao avontuur wel echt mijn (reis)maatje is. Samen zullen we 6 weken reizen, zij heeft na deze tijd weer haar verplichtingen in Nederland en gaat dus terug. Ik blijf zelf langer, zo rond de 5 maanden. Afgelopen maanden ben ik bezig geweest met een (groffe) reisplanning. Er staat nog niet veel vast qua hostels en vervoer, omdat in de praktijk blijkt dat je op sommige plaatsen langer/korter blijft. Wel heb ik een planning gemaakt waar ik mij zo ongeveer aan wil gaan houden.

We starten samen in Laos, hier zullen we de Gibbon Experience gaan doen, roetsjen door de jungle met kabelbanen en slapen in een boomhut. Super gaaf maar wel een vuurdoop voor mij met mijn hoogtevrees! Vervolgens gaan we richting het Zuiden van Thailand, hier willen we een fullmoon/halfmoon party mee pakken en lekker chillen op de mooie eilandjes daar. Vanuit het Zuiden gaan we naar Sumatra in Indonesië, hier gaan we naar een national park waar orang-oetans nog in het wild leven, ook zullen we een orang-oetan revalidatie centrum bezoeken. Vanuit Sumatra gaan we naar Java, hier zullen we ook wat mooie plekken bezoeken en waarschijnlijk eindigen op Bali. Vanuit hier gaat Milou naar huis en ik zal terug vliegen naar Bangkok. Vanuit hier reis ik via het Noorden van Thailand naar Laos, vanuit Laos ga ik naar Cambodja en vanuit hier naar Vietnam. In Vietnam zal ik worden herenigd met Gonny. Samen zullen we 3 weken door Vietnam reizen.. en ook dit beloofd echt super gaaf te worden. Na deze drie weken ga ik nog even door (als het in mijn eentje is bevallen) naar Maleisië en Borneo. Ik zal mijn reis eindigen in Singapore.

Voorafgaand heb ik een hoop voorbereidingen gedaan. Vaccinaties, visums, verdiepen in de landen, bezienswaardigheden en culturen, inkopen doen (zoals een backpack!), creditcard, reisverzekeringen, e-books downloaden, en ga zo maar door. Nu ben ik echt bezig met de laatste, maar niet de minste voorbereidingen. Zoals het inpakken van mijn backpack.. tja pak maar eens 5 maanden in 1 tas. Normaal gesproken is mijn motto op een vakantie/weekend weg, ach liever teveel meenemen dan dat ik iets tekort kom. Maar dat motto geldt deze keer niet, want ja, hoe meer je mee neemt hoe meer je moet sjouwen. Gelukkig krijg ik van veel mensen tips en zijn er op internet en reisgidsen ook veel inpak tips en tricks te vinden. Dus dat moet goed komen.

Naast het inpakken is het natuurlijk ook tijd om alvast iedereen hier gedag te zeggen. Snel nog even afspreken met mijn lieve vrienden en familie voordat ik ze een lange tijd niet ga zien. Maar uit ervaring kan ik zeggen dat 5 maanden weg zijn zooo snel voorbij vliegen, dus voor je het weet ben ik weer terug.

Ik zal proberen regelmatig hier een verhaaltje te plaatsen. Verder ben ik natuurlijk afhankelijk van wifi.. en dit is natuurlijk ook zo met het sturen van whats-appjes etc.

Ik hou jullie op de hoogte!!

Veel liefs xxxx

  • 02 Mei 2015 - 21:37

    Chantal:

    Klinkt echt super gaaf! Geniet ervan, want voor je het weet is het avontuur voorbij

  • 03 Mei 2015 - 12:41

    Dees:

    Wauw echt een super leuk eerste verhaal heb je gemaakt. Ben natuurlijk ook super benieuwd naar de rest van de verhalen! Heel veel plezier gewenst, maar dat gaat je zeker lukken!

  • 05 Mei 2015 - 18:01

    Kim En Erik :

    En nu ben je echt weg meis... Superleuk 1e verslagje! Wat een gaaf avontuur gaat dit worden!!!!
    Have fun en pas goed op jezelf.
    Dikke kus Erik en Kim

  • 05 Mei 2015 - 20:01

    Evelien En Rick:

    Waauw, wat een stoer avontuur! Heel veel plezier en vooral veel foto's maken :)
    Gaan je verhalen bijhouden hoor!! Zijn erg benieuwd!

    Groetjes Evelien en Rick

  • 06 Mei 2015 - 11:04

    Kimmy En Roy:

    Zo je eerste verhaal is al onwijs leuk om ge lezen
    Maar joh wat een gave reis zeg
    Ik hoop dt snel je volgende bericht komt
    Ze zit denk nu nog in vliegtuig
    Hoop dat je zo na je zin gaat krijgen
    En wij nig moie berichten kennen lezen
    Tot snel je verhalen xx

  • 06 Mei 2015 - 20:04

    Annemiek:

    Wat een mooi avontuur ga jij beleven. Heel veel plezier en vooral genietse. Ik kijk nu al uit naar al je nieuwe vakantieverhalen en belevenissen.
    Groetjes Annemiek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrna

Actief sinds 30 Juli 2012
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 8341

Voorgaande reizen:

05 Mei 2015 - 01 Oktober 2015

Backpacken in Zuidoost Azië

Landen bezocht: